Vegas Baby!

18 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Gisteren hebben we Miami verlaten en zijn we naar Las Vegas gevlogen. Hier zijn we 7 jaar geleden ook geweest, dus 1 volledige dag vonden we wel voldoende. Nadat we rond 21 uur gearriveerd zijn in ons hotel (Golden Nugget in downtown Las Vegas) zijn we naar de Fremont Street Experience gegaan, waar al snel de bekende lichtshow startte.

Omdat ik vandaag vroeg wakker was, ben ik wat gaan wandelen en dan zie je ook de ‘andere kant’ van deze stad. Je komt namelijk tientallen daklozen tegen die op willekeurige plekken liggen te slapen etc. Lastig vallen doen ze je overigens niet. Het is dus niet alleen maar pracht en praal.

Na het ontbijt hebben we gezwommen in het hotel en Milan en Melle vonden het wel cool dat de glijbaan van het zwembad voor een deel door een ‘sharktank’ ging. Milan heeft er ook een filmpje van gemaakt met de GoPro (zie bij video’s). Vervolgens zijn de mannen naar het Shelby Museum geweest. Daar was een collectie van oude en nieuwe modellen te zien en een werkplaats die moderne auto’s voorziet van een sloot extra pk’s en andere aanpassingen. De dames zijn op zoek gegaan naar de Pop-up shop van Kylie Jenner, maar helaas was deze twee maanden geleden beëindigd. In het Venetian hebben we elkaar weer getroffen. Zij (dames) waren op dat moment net een tocht aan het maken met een Venetiaanse gondela. Als je er dan toch bent, dan moet je ook maar als een echte toerist gedragen. Nadat we de winkels in zowel het Venetian, Caesar’s Palace als het Bellagio bezocht hebben, zijn we terug gegaan naar Downtown.

Morgenvroeg uitchecken en de camper ophalen, inkopen doen en vervolgens naar Zion National Park. We hebben al heel leuke dingen meegemaakt c.q. bezocht, maar we verheugen ons erg op de campings en het leven in/met de camper. Even genoeg hotels gezien wat ons betreft. Na de extravanganza van Las Vegas en in mindere mate Miami is nu Moeder Natuur aan de beurt. We zijn benieuwd wat dat ons zal brengen.

Leuk is in ieder geval dat Ron en Jolanda Spätgens (en de jongens natuurlijk) op onze volgende stop (camping Watchman in Zion) wat zaken verstopt hebben en we deze - met behulp van een aantal hints die ze via Whatsapp gaan sturen - zullen moeten gaan zoeken. Zij zijn daar namelijk net vertrokken. We gaan ons best doen!

1. MauJac:
    19 juli 2018
    Hè Robert, kan niet wachten op je eerste boek ... wat een schrijver is die man .... veel plezier op “de Camping”. Gr. M&J