Florida Keys

17 juli 2018 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Gisteren naar de Florida Keys geweest met de huurauto’s. Deze zijn te bereiken via de Overseas Highway, een weg van 205 km die het vaste land van Florida verbindt met de diverse eilanden (Keys). De weg eindigt uiteindelijk in Key West, het meest zuidelijke punt van de VS. Deze weg mag met recht een infrastructureel meesterwerk genoemd worden, mede door de tientallen bruggen. De meest bekende is de 7 Mile Bridge, die ongeveer op de helft gelegen is. Het uitzicht op de Atlantische oceaan en de diverse eilandjes is echt super. De term Florida Scenic route, waarmee de weg ook wordt aangeduid is dan ook zeker niet overdreven.

De eerste stop op de Keys was bij Islamorada, waar we de Tarpons gevoerd hebben bij Robbie’s fishing adventures. Deze reuzen kunnen maximaal 90 kg zwaar worden. Zodra er een vis in de buurt komt, lanceren de tarpons zich uit het water en slikken de haring in 1 keer door. Melle heeft een leuk slow motion filmpje gemaakt dat bij de video’s staat. Je moet overigens wel goed uitkijken, want naast de vissen zitten er ook een aantal pelikanen en die zijn erg brutaal. Ze proberen gewoon de vissen uit de emmer te ‘stelen’.

Aan de voet van de 7 Mile Bridge hebben we vervolgens geluncht bij de Sunset Grille in Marathon. Dat was een tip die in de Lonely Planet stond en het was inderdaad een leuk restaurant met dito uitzicht. Vervolgens zijn we doorgereden naar Key West. Een erg leuk plaatsje met zelfs een filiaal van het Hardrock Café. Melle moest natuurlijk even een hoodie ‘scoren’. Uiteindelijk konden we er niet erg lang blijven, want de terugtocht naar Miami duurt minimaal 3,5 uur. Met een beetje weemoed namen we vervolgens afscheid van de Mustangs.

Vandaag de laatste dag in Miami. Om 18 uur vliegen we weer door naar de volgende locatie: Las Vegas!

1. De Willempies:
    17 juli 2018
    Jammer inderdaad dat jullie maar kort op Key West waren.Namelijk s’avonds een hele beleving een en al live muziek,maar wie weet gaan jullie nog eens terug .
    Benieuwd naar jullie volgende belevenissen .Gr.De Wilmpies
  2. Ralph&Nancy:
    17 juli 2018
    Wat een te gekke eerste paar dagen. Als dit de inleiding van de rest van de vakantie is staat jullie nog heel wat fraais te wachten. Sjieke foto’s ook!!
  3. MauJac:
    17 juli 2018
    Nice story .... is ut toch maar behelpen maar ons bruggetjes over de keutelbaek 😬 ....
  4. Robert:
    17 juli 2018
    Wilmpies, jullie hebben idd gelijk. Ik zei al tegen Leron dat we achteraf beter de laatste nacht in Key West hadden kunnen doorbrengen en dan vanuit daar naar het vliegveld hadden moeten gaan.