Hot in the city (tonight)

2 augustus 2018 - Boulder City, Nevada, Verenigde Staten

Voor de Duitsjes is de laatste dag in de RV aangebroken. We zijn inmiddels in Boulder City dat gelegen is aan Lake Mead. Ook dit is weer een kunstmatig aangelegd meer dat ontstaan is door de bekende Hoover Dam. Bij de bouw van die dam in de jaren 30 van de vorige eeuw is Boulder City ontwikkeld om als woonplaats voor de arbeiders te dienen. Het is ook de enige stad in de staat Nevada waar gokken verboden is.

Boulder City is vanuit Grand Canyon het makkelijkst te bereiken via Interstate 15 en dan deze volgen tot Las Vegas. Maar dat is natuurlijk erg gemakkelijk en redelijk saai. Daarom hebben we onderweg nog even een detour gemaakt en de Valley of Fire Highway gereden. Deze scenic route loopt door het Valley of Fire State Park en dit park is bekend om zijn rode rotsformaties.

Gisteren zijn we naar één van Milan’s voorkeuren geweest, het Cowabunga Beach Aquapark in Henderson. Het was een mooi en schoon park met een aantal hele leuke glijbanen. De temperatuur liep op naar een verzengende 44 graden celsius, dus het was gewoon noodzakelijk om af te koelen in de zwembaden. In het park merk je ook weer de vreemde Amerikaanse ‘gebruiken’. Om de glijbanen te gebruiken mag je maximaal 125 kg wegen en kinderen van een jaar of 6-7, die nooit meer dan 25-30 kg kunnen wegen, moeten verplicht twee keer gewogen worden voordat ze van de glijbaan af mogen. Zal wel met de ‘aanklaag’-cultuur te maken hebben.

Zometeen nog even ontbijten en dan gaan we op weg naar Las Vegas. Eerst nog even een stop bij de Hoover Dam en dan naar de laatste kampeerplaats: het RV-park bij hotel Circus Circus aan de Strip. De Duitsjes zullen daar 1 nacht verblijven en morgen de RV inleveren. Dan even snel de huurauto ophalen en naar Death Valley National Park. Op zoek naar de legendarische Joshua Tree. We zijn benieuwd, want volgens de chauffeur die ons gisteren naar het aquapark gebracht heeft zou het daar momenteel wel 50-55 graden zijn. Overigens geeft de weerapp maar een ‘schamele’ 44 graden aan als voorspelling. We gaan het zien (en meemaken). De Cremerkes blijven 2 nachten in Circus Circus en gaan dan zaterdag richting Aruba.

1. Jolanda:
    2 augustus 2018
    Veel plezier nog vanuit een warm Sittard!
  2. Oma Thea:
    2 augustus 2018
    Dit is misschien de 2e keer dat ik reageer, ik weet het niet meer en kan niks meer terugvinden! Geweldig wat jullie doen, geniet verder en volgende week thuis hoor ik het wel, hoop ik.
    Kus, kus Thea
  3. Ralph&Nancy:
    2 augustus 2018
    Wat een belevenissen weer!! Een avontuur voor het leven!! Alhoewel we ons ook heel erg op jullie laatste ‘deel’ verheugen!!😉

Schijnt inderdaad bloedheet daar te zijn:
    ‘In de beruchte Death Valley in Californië steeg de temperatuur tot een haast onvoorstelbare 52,9 graden.’
    ~AD, 31-07-2018~

Dus genieten maar ook uitkijken! Veel plezier!!!😊
  4. N Zautsen:
    2 augustus 2018
    Wauwww, wat maken jullie een mooie reis
    zeg 😮! Geweldige foto's, en de verhalen; supperrr🙂.
    Voor morgen, veel plezier bij de Joshua Tree, tikkeltje jaloers🤣.
    Dan voor de Duitsjes; veilige terugreis en de Cremerkes; nog veel plezier op Aruba🏜.
    Groetjes van Sjorkse, Brittie en Col😘
  5. Robert:
    2 augustus 2018
    Bedankt Nicole. We vertrekken maandag pas. Zijn nog twee dagen in Los Angeles!