Van Zion naar Bryce

22 juli 2018 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

De aangekondigde rustdag op zaterdag is niet helemaal doorgegaan. De volwassenen hadden namelijk het plan opgevat om de Watchman Trail te gaan lopen. Deze wordt in Zion aangeduid als “moderate” (gemiddeld) en duurt ca. 2 uur. De kids bleven lekker bij de campers en om te ‘genieten’ van de internetverbinding. Daar waar Melle vooral via Whatsapp en Instagram op de hoogte moet blijven van wat zich allemaal afspeelt binnen haar vriendengroep (en natuurlijk ook met Rik moet kunnen communiceren), moet Milan vooral kunnen “Youtuben”. Een dagje niks doen is dan ook heerlijk voor ze.

Met zijn vieren zijn we vervolgens gestart en al snel bleek dat het grootste deel van de trail in de volle zon zou gaan plaatsvinden. Na een tijd bleek de trail ook nog eens behoorlijk te gaan stijgen. Leron had zijn “thermostaat” stuk, was daardoor behoorlijk oververhit en besloot halverwege om zich om te draaien. Barbera vergezelde hem terug naar de camping. Vief en ik gingen vol goede moed verder en de trail begon steeds steiler te worden, terwijl de rotsblokken ook nog eens talrijker en groter werden. Tegen het eind van de trail werd Vief behoorlijk duizelig en besloot om even te gaan rusten en op mij te wachten. Snel vervolgde ik mijn weg en het was alsof de duivel ermee speelde. Het laatste deel was veel minder steil en de ondergrond ook nog eens vlak en zanderig i.p.v. ongelijk en bezaaid met rotsen. Bovenaan de trail kon genoten worden van een schitterend uitzicht over de vallei. Het zou toch zonde zijn als Vief dit niet zou zien. Dus besloot ik om rechtsomkeer te gaan om haar te gaan halen. Ze had gelukkig inmiddels zelf ook besloten dat ze het einde van de trail moest halen. 100 meter onder de top troffen we elkaar en daarna zijn we gezamenlijk nog de rondje (loop) op de top van de Watchman gelopen.

Vandaag zijn we doorgereden van Zion naar Bryce Canyon. Dit gaat via de Mount Carmel Highway en deze bevat een tunnel die dermate laag is dat campers verplicht in het midden ervan moeten rijden. De tunnel wordt daartoe aan de andere zijde afgezet door parkrangers en dat kost $ 15,- per auto. Na een klein gedeelte over de Utah Scenic Byway 12 gereden te hebben, waarbij we ook het mooie Red Rock Canyon passeerden, kwamen we vlak na de middag aan op de volgende camping nabij Bryce Canyon. Morgenvroeg zullen we dit schitterende park gaan bezoeken. Door de eeuwen heen zijn daar door erosie aardpiramiden (hoodoos genaamd) ontstaan en dat heeft een fenomenaal natuurverschijnsel opgeleverd.

We zitten inmiddels op ruim 2000 meter hoogte en dat heeft een gunstig effect op de temperatuur. Het is 26 graden en dat voelt heerlijk aan.

1. Ralph&Nancy:
    23 juli 2018
    Geweldig😂! Goed zo Viefke!!! Trots op jou!! Maar goed dat de kids niet zijn meegegaan dan. Gelukkig een beetje koeler nu, beter ook voor de koppakking van Leron😜.
  2. Romy:
    Eine echte Vanoppen !!!
  3. Roger:
    23 juli 2018
    Wat een machtig mooi gebied.
    Nog nazaten van John Wayne ontmoet?
  4. De Willempies:
    23 juli 2018
    Inderdaad de moeite waard,prachtig!Knap Robert en Vief echte doorzetters.
    We lief van Barbara om met Lerôn mee terug te gaan,een echte vriendin!Iedereen weer afgekoeld kunnen jullie het volgende avontuur tegen moet gaan.
    Have fun.
  5. Sandra:
    Goed gedaan! 💪
    Leuk jullie avontuur te volgen en te lezen.
    Groetjes en nog veel plezier! 😘
  6. Jolanda:
    24 juli 2018
    Trots op je Vief! Bryce zal jullie ook goed bevallen.
  7. Stephan & Marie-Jeanne:
    7 augustus 2018
    Hallo Duitsjes, wat een leuke verhslen van jullie trip en schitterende foto’s. Ga zo doornen veel plezier.😜