We’d go down to the river, into the river we’d dive

20 juli 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Zoals aangekondigd zijn we vandaag naar The Narrows gegaan. Op voorhand was ik bang dat Zion de grootste tegenvaller van de vakantie zou worden. Op Internet stonden namelijk diverse verhalen van mensen die beweren dat het een soort Disney geworden is. Ja, het is druk en ja, je moet 30 minuten wachten voordat je in de shuttlebus kunt (de canyon is verboden voor regulier verkeer), maar de omgeving laat je dit snel vergeten. Zion is gewoon mooi en indrukwekkend, ondanks de drukte.

De shuttlebus stopt op 9 plekken in het park en op de laatste stop (Temple of Sinawava) moet je eruit om naar the Narrows te gaan. In het begin loop je over een trail (The Riverside walk) en na een kwartiertje eindigt deze. Dan is er nog 1 optie over; de Virgin River ingaan en vervolgens dieper de kloof inlopen. De rivier meandert door de kloof en daardoor is er om de 100-200 meter een bocht. Na iedere bocht ben je benieuwd wat dan weer te zien zal zijn. Na een goed uurtje door de rivier ‘gebanjerd’ te hebben, zijn we gestopt en hebben we voor onszelf een lunch ‘geserveerd’ die bestond uit zelf meegebracht stokbrood met Nutella of aardbeienjam. Daarna hebben weer onze weg vervolgd door de rivier. Iedereen kon ervan genieten, zelfs de kinderen die in principe niet heel erg fan zijn van wandelingen. Het lopen door de rivier geeft toch een aparte dimensie aan de wandeling en het uitzicht is gewoon schitterend. We hebben na de lunch nog een  3 kwartier gelopen en toen hebben we ons omgedraaid en zijn we weer terug gelopen. Bij de shuttlebus was het gelukkig helemaal niet druk, zodat we meteen konden instappen.

Zion is dus gewoon prachtig. Op de camping zelf is het heel rustig en er lopen zelfs herten over het terrein. Er schijnt ook een haviksnest te zijn, maar dat hebben we nog niet gezien. Morgen maken we er een relatieve rustdag van en blijven we overdag op de camping. In de namiddag gaan we dan naar het nabij gelegen, pittoreske Springdale.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. De Willempies:
    21 juli 2018
    Ohhh...wat een mooie natuur.Fijn dat het allemaal mooier is als wat jullie hadden verwacht,dus dubbel op genieten en dat met lekkere Nutella op het stokbrood wat wil je meer.Kijken uit naar jullie volgende blog.Veel plezier ,de Wilmpies.
  2. Roger:
    Geniet ervan!!
  3. Ralph&Nancy:
    22 juli 2018
    Adembenemend mooi! Is meestal: waar je het minst van verwacht is vaak het meest geweldige! Filmpje is ook super, echt meegenieten zo! Groetjes Ralph & Nancy.
  4. Thijs en El:
    Ziet er allemaal top uit 👍👍. Keniessen 🤪
  5. Stephan & Marie-Jeanne:
    22 juli 2018
    Ziet er allemaal heel mooi uit; fijn om jullie zo te volgen!